برنامه های کاربردی مهندسی

فایل‌های نقشه برداری

فایل‌های ژئوتکنیک

فایل های تاسیسات

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 213
  • بازدید دیروز : 288
  • بازدید کل : 715919

نمودار پيش بينی جمعيت ایران در دورههای پنج ساله تا سال 1430 شمسی


نمودار پيش بينی جمعيت ایران در دورههای پنج ساله تا سال 1430 شمسی

با توجه به اهميت بررسي تغييرات جمعيتي كشور ازنظر تعداد و ساختار جمعيت در سطوح مختلف جغرافيايي ، مركز آمارايران نسبت به پيش بيني جمعيت كشور تا سال 1430 بر اساس آخرين نتايج سرشماري نفوس و مسكن 1395 و نيز مطالعات و پژوهشهاي صورت گرفته پيرامون نتايج مذكور اقدام نمود كه اين گزارش پس از ارائه در بيست و يكمين جلسه كميته آمارهاي بخشي جمعيت ، با حضور متخصصان ، مديران وكارشناسان دستگاههاي اجرايي نهايي گرديد.

براي انجام اين پيش بيني از روش » تركيبي پيش بيني جمعيت « بهره گرفته شده است . در اين روش كه متداولترين روش پيش بيني جمعيت مي باشد بر اساس عملكرد مجموعه عوامل موثر بر تغيير و تحولات جمعيت يعني باروري ، مرگ و مير ،مهاجرت و تركيب سني و جنسي جمعيت استفاده شده است.

اين گزارش جمعيت كشور را درچهار سناريوي فرض باروري پيش بيني نموده كه بر اساس اين چهار سناريو ، انتظار مي رود جمعيت كشور درسال 1430 در كمترين سطح به 95.3 ميليون نفر و در بيشترين سطح به حدود 112.5 ميليون نفر برسد. با توجه به روند موجود و اجماع كارشناسي اعضاي كميته آمارهاي بخشي جمعيت ، محتمل ترين سناريو ، كاهش تدريجي نرخ باروري و رقم 101.3 ميليون نفر جمعيت در سال 1430 مي باشد. به اين ترتيب ، جمعيت كشور به روند افزايشي خود حداقل تا 35 سال آينده ادامه داده و انتظار مي رود در سال 1430 شمسي جمعيت ايران به حدود 1.3 برابرجمعيت سرشماري شده در سال 1395 برسد.

همچنين ، متوسط رشد سالانه جمعيت كشور در هر چهار سناريو ، روندي كاهشي خواهد داشت و در هر چهار حالت ، در دهه هاي آتي به رقم كمتر از يك درصد خواهد رسيد.

نمودار پيش بينی جمعيت ایران

نمودار پيش بينی جمعيت ایران

کد : C16

فایل اکسل : 3شیت

فایلI18 : PDFصفحه مصور

ماکرو : ندارد

توضیح : فایل بدون پسورد و قابل بررسی و ویرایش می باشد.


مبلغ قابل پرداخت 50,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 704

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما