برنامه های کاربردی مهندسی

فایل‌های نقشه برداری

فایل‌های ژئوتکنیک

فایل های تاسیسات

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 68
  • بازدید دیروز : 196
  • بازدید کل : 709740

پرونده سوابق پزشکی من


پرونده سوابق پزشکی من

تقریبا همه افراد ، دارای پرونده پزشکی هستند. پرونده پزشکی به سادگی اطلاعاتی از سابقه پزشکی بیمار است. بسته به سطح یا نیاز به مراقبت از بیمار ، سوابق ممکن است متفاوت باشد اما تمامی سوابق پزشکی حاوی اطلاعات مشترکی هستند. در ادامه لیستی از متداول ترین اطلاعات و اینکه چرا نگهداری سوابق درمانی لازم و مفید است ارائه می ­شود:

1- اطلاعات شناسایی

هر پرونده پزشکی باید حاوی اطلاعات شناسایی خاص مانند شماره بیمه تأمین اجتماعی , شماره کد ملی و مشخصات شخصی دقیق باشد تا بتواند سوابق را به بیمار صحیح وصل کند.

2- تاریخچه پزشکی

همه افراد سابقه پزشکی دارند ، حتی اگر هرگز به بیمارستان نرفته و هرگز واکسینه نشده ­اند. شاید سوال کنید چگونه ممکن است؟

این امر به این دلیل است که نداشتن اینها بخشی از سابقه پزشکی است. سوابق پزشکی بیمار شامل همه تشخیص ها ، مراقبت های پزشکی , درمان ها ، آلرژی ها و حتی عدم نیاز به مراقبت های پزشکی است. این اطلاعات در مورد علائم فعلی شما ، مانند اینکه آیا بیماری حاد , مزمن و یا فصلی دارید به کادر پزشکی بسیار کمک می کند.

اطلاعات آلرژی بیمار نیز می تواند یک موضوع مهم باشد. آلرژی به مواد یا داروهای رایج یا غیر معمول و حتی مواد غذایی ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. سوابق پزشکی به روز می تواند در صورتی که بیمار بیهوش باشد یا نتواند صحبت کند ، زندگی او را نجات دهد.

3- سابقه پزشکی خانواده

اطلاعاتی در مورد سلامتی اعضای خانواده بخش مهمی از سوابق پزشکی شما است زیرا برخی از بیماری ها ژنتیکی هستند. دانستن اینکه یکی از بستگان دور شما ریشه ناخن دارد ، ممکن است مهم نباشد ، اما دانستن اینکه مادربزرگ شما بیماری قلبی یا نوعی سرطان دارد ، قطعا چنین نیست.

بسیاری از بیماریهای ژنتیکی ممکن است در هر نسل بروز نکند ، اما وجود این نشانگرهای ژنتیکی می تواند یک بیماری یا مجموعه علائم را روشن کند. هرچه اطلاعات سوابق پزشکی خانواده بیشتر باشد  پزشک تکه های بیشتری نسبت به معمای خود دارد.

4- تاریخچه داروهای مصرف شده

آنچه مصرف می کنیم ، چه داروهای تجویز شده , چه داروهای گیاهی ، یا مواد مخدر، یک قطعه مهم برای معمای پزشکی ما است.

یک متخصص باید در مورد داروهای گیاهی ، خانگی ، داروهای تجویزی و حتی مصرف مواد مخدر به دلیل تاثیری که اینها می توانند بر سلامتی ما داشته باشند ، آگاهی داشته باشد.

برخی از داروها ، محلول در آب و بعضی از آنها محلول در چربی هستند. برخی از آنها عمر کوتاهی دارند و برخی دیگر مدت طولانی تری در بدن ما باقی می مانند.

علاوه بر این ، برخی از داروهای تجویز شده , منع مصرف همزمان با داروهای دیگر دارد و می تواند بیماری فعلی شما را تشدید کند . ارائه اطلاعات كامل در اينجا از اهميت بسياري برخوردار است.

5- تاریخچه درمان

دانستن اینکه چه روشهای درمانی ارائه شده است و آیا موثر بوده اند و یا اینکه کدام ها شکست خورده اند ، اطلاعات قابل توجهی برای بیمار ارائه می دهد. این اطلاعات باعث صرفه جویی در وقت و هزینه در ارائه درمان های مناسب یا روش های درمانی می شود.

در حالی که بسیاری از بخش های دیگر از پرونده های پزشکی وجود دارد ، موارد فوق رایج ترین اطلاعات هستند. همانطور که مشاهده می کنید ، هر یک از این اطلاعات به عنوان تکه­ ای از پازل مراقبت های پزشکی است. به عنوان یک بیمار ، اغلب , تکمیل فرم های دریافتی وقت گیر است ، اما اطلاعات بسیار ارزشمندی هستند. برخی از آنها برای سوابق مهم هستند ، برخی برای شناسایی مهم هستند ، اما همه آنها در شرایط اضطراری نجات , بالقوه اهمیت دارند.

ما یک فایل اکسل تهیه کرده ایم که می تواند در ثبت و نگهداری این سوابق پزشکی به شما کمک کند. در کنار ثبت سوابق می توانید نتایج آزمایش های خون خود را که بصورت دوره ای انجام می دهید در این فایل ثبت و بصورت نمودار مشاهده کنید.

همچنین برگه ای جهت پی گیری کاهش وزن تان در نظر گرفته شده است.

مزیت دیگر این فایل , این است که می توانید هنگام مراجعه به پزشک خود جداول و نمودارها را چاپ کرده و ارائه دهید.

 در ادامه نمایی از صفحه اصلی برنامه را می توانید مشاهده کنید:

برنامه تحت اکسل ثبت و نگهداری  سوابق پزشکی

در این صفحه جهت سادگی و سهولت در فراخوانی سوابق و آزمایش های مورد نظر چند دکمه تعبیه شده است که با کلیک آنها می توانید برگه های مورد نظر را باز کنید , در ادامه نمایی از این رابط های کاربری را می توانید مشاهده کنید:

برنامه تحت اکسل ثبت و نگهداری  سوابق پزشکی

برنامه تحت اکسل ثبت و نگهداری  سوابق پزشکی

 نمایی از برگه سوابق درمان :

برنامه تحت اکسل ثبت و نگهداری  سوابق پزشکی

برگه سوابق دندانپزشکی :

برنامه تحت اکسل ثبت و نگهداری  سوابق پزشکی

برگه کنترل و ثبت فشارخون:

برگه کنترل و ثبت فشارخون در اکسل

نمودارهای فشار خون

ثبت فشار خون بصورت دوره ای و نمایش بصورت نمودار

برگه ثبت نتایج آزمایش کلسترول بد:

میزان کلسترول بد

نمایش نتایج آزمایش های خون بصورت نمودار


مبلغ قابل پرداخت 70,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 422

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما