برنامه های کاربردی مهندسی

فایل‌های نقشه برداری

فایل‌های ژئوتکنیک

فایل های تاسیسات

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 196
  • بازدید کل : 709741

برنامه تحت اکسل محاسبه ماتریس ها تا مرتبه 10*10


برنامه تحت اکسل محاسبه ماتریس ها تا مرتبه 10*10

آیا یک دستگاه 10 معادله 10 مجهولی را می توانید بدون کمک گرفتن از نرم افزارهای ریاضی ( مانند Matlab) یا ماشین حساب حل کنید ؟ حتی اگر این مسئله برای شما مقدورر باشد زمان زیادی را از شما خواهد گرفت . بنابراین در مواردی که روش حل معادله اهمیت ندارد و فقط جواب ها مهم هستند ، حل معادله چند مجهولی با استفاده از اکسل روش مناسبی خواهد بود . به این ترتیب می توان در کسری از ثانیه جواب دستگاه معادلات خطی با 2 یا 3 یا 4 مجهول و یا بیشتر ( تا 10 مجهول ) را به راحتی محاسبه نماید.

شکل عمومی نمایش یک دستگاه معادلات خطی باn معادله و n مجهول را بصورت ماتریسی زیر نمایش می دهند :

AnxnXnx1=Bnx1

در این معادله ،A یک ماتریس nxn بوده که عناصر آن ضرایب مجهولات و X ماتریس مجهول با ابعاد nx1 و B ماتریس با ابعاد nx1 می باشد. چنانجه همه عناصر ماتریس B صفر باشند معادله چند مجهولی را همگن گویند و در غیر اینصورت معادله ناهمگن خواهد بود . اینگونه معادلات در بسیاری از مسایل ریاضیات و آمار مهندسی بکار می روند و برای حل این دسته از معادلات و یافتن ریشه های معادله چند مجهولی روشهای متنوعی وجود دارد مانند روش کرامر ، روش گاوس و ... . اما یافتن جواب مسئله با هر یک از روشهای گفته شده و بدون استفاده از رایانه دارای عملیات ریاضی طولانی است.

در فایل حاضر برای حل معادله چند مجهولی از روش محاسبه ماتریس معکوس در برنامه نویسی استفاده شده است. جهت حل ان معادله مورد نظر ، ابتدا باید تعداد مجهولات مسئله را تعیین نموده و معادله را تشکیل دهید. پس از تشکیل معادله و وارد کردن عناصر ماتریس ضرایب مجهول و ماتریس سمت راست تساوی با کلیک روی محاسبه ، ریشه ها یا جواب های معادله چند مجهولی حل و محاسبه می گردد. البته در نمایش جواب برای اعداد خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک از نمایش علمی استفاده شده است.

در برنامه تهیه شده، جواب های یک دستگاه خطی تا ۱۰ معادله و ۱۰ مجهول، در محیطی با کاربری ساده ؛ با دقت و سرعت بسیار بالا محاسبه وجواب نهایی را با دقت7 رقم اعشار نمایش می دهد.

نمایی از محیط برنامه برای حل ماتریس 10*10

برنامه تحت اکسل حل دستگاه خطی تا ۱۰ معادله و ۱۰ مجهول


مبلغ قابل پرداخت 80,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 972

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما