برنامه های کاربردی مهندسی

فایل‌های نقشه برداری

فایل‌های ژئوتکنیک

فایل های تاسیسات

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 34
  • بازدید دیروز : 334
  • بازدید کل : 718527

سری فیبوناچی و ماشین حساب فیبوناچی در اکسل


سری فیبوناچی و ماشین حساب فیبوناچی در اکسل

سری فیبوناچی یک سری عددی است که از اضافه شدن هر عدد به سلف خود حاصل می­ شود و اولین بار توسط لئوناردو فیبوناچی بیان شد.

 خاصیت جذاب سری فیبوناچی در این است که وقتی هر کدام از عددهای آن را به عدد قبل از خودش تقسیم کنیم ، به عددی نزدیک به ۱/۶۱۸می ­رسیم که به "نسبت طلایی" مشهور است. یونانی­ ها این نسبت را با حرف "فی" نشان می‌دهند و آن را به عنوان "نسبت الهی" می­ شناسند.

 در هر کندویی در هر گوشه از دنیا وقتی تعداد زنبورهای ماده را به نر تقسیم می ­کنیم به یک عدد ثابت می­ رسیم: ۱/۶۱۸ .

 شاخ و برگ درخت­ ها به صورت تصادفی در جهات مختلف رشد نمی­ کنند.

 این نسبت در بدن انسان­ها هم هست؛ اگر فاصله سر تا زمین را تقسیم بر فاصله­ شکم تا زمین کنیم به  ۱/۶۱۸ می ­رسیم. نسبت طول بزرگترین استخوان انگشت دست به طول استخوان متوسط برابر نسبت طلایی است؛ نسبت طول استخوان متوسط به استخوان کوچک هم همینطور. نسبت طول رشته ­DNA به عرض آن هم چیزی نزدیک به همان عدد فی است.

 نسبت طلایی در مباحث عکاسی ، معماری ، هنر ، موسیقی ، گرافیک ، بازارهای مالی و … نیز کاربرد فراوانی دارد.

 

 کاربرد سری فیبوناچی در بازار های مالی (بورس)

در طبيعت موارد بسياري وجود دارند كه از سری اعداد فيبوناچی پيروی می ­كنند. همانند: الگوی چيدمان تخم­ ها در گل آفتابگردان ، رديف های موجود در ميوه آناناس و ...

 اما اين اعداد به دليل روابطی كه ميان آنها وجود دارد ، معامله­ گران را نیز سال هاست مجذوب خود كرده است. امروزه برای آنها اين موضوع اهميت دارد كه بفهمند چگونه اين اعداد وارد بازی می­‌شوند و نقش خود را در بازار بر عهده می­‌گيرند.

  باور جمعی بر این است که ناخودآگاه انسان به سمت نسبت طلایی ۱/۶۱۸ میل می‌کند.

به‌ عنوان‌ مثال ، معامله­ گران ازنظر روان‌شناختی با روندهای قیمت بیش ‌از حد طولانی ارتباط مناسب برقرار نمی‌کنند. تحلیل‌های نمودار قیمت ، نقاط مشترک زیادی با طبیعت دارند ، آن قسمت‌هایی از طبیعت که بر مبنای نسبت طلایی ۱/۶۱۸ ساخته‌شده بسیار زیبا و دل‌نشین است و آن مواردی که برخلاف این مقدار هستند بسیار زشت و چه‌بسا غیرطبیعی و مصنوعی به نظر می‌رسند. این ‌یک بخش کوچک است که توضیح می‌دهد چرا وقتی از عدد  ۱/۶۱۸ بسیار دور می‌شویم ، احساسات نامناسب در روندهای طولانی به وجود می‌آید.

نسبت­ های فیبوناتچی تنها به ۱/۶۱۸ محدود نمی­ شوند و نسبت­های زیاد و مهمی در این سری یافت می­ شود.

پس از آن معامله­ گران نیز متوجه شدند که قیمت­ ها به نسبت­ های فیبوناچی واکنش نشان داده و تغییر جهت می­ دهند پس بنابراین می ­توان با استفاده از نسبت­ های فیبوناچی نقاط چرخش قیمت را برای خرید و فروش پیدا کرد.

بکار گیری تاثیر نسبت های فیبوناچی برا ی معاملات بازار سهام

ماشین حساب فیبوناچی با مشخص کردن حمایت و مقاومت ها به معامله گران این امکان را می‌دهد که بتوانند امواج اصلاحی و زمان برگشت آنها و همین طور جهت روند را تشخیص دهند. براساس این داده ها معامله گران وضعیت بازار را ارزیابی می کنند و برای اقدام بعدی خود تصمیم می‌گیرند , که خرید یا فروش انجام دهند و یا صبر کنند تا بازار به شرایط دلخواهشان برسد. ماشین حساب فیبوناچی جایگاه محبوب و ارزشمندی را میان بسیاری از ابزارهای معامله در فارکس پیدا کرده است. سطوح فیبوناچی چیزی جز اندیکاتور تحلیل تکنیکال نیستند که نشان می دهند قیمت در چه نقاطی احتمال برگشت و یا ادامه روند دارد. معمولا معامله گران حد سود و ضرر خود را نسبت به سطوح فیبوناچی تعیین می‌کنند که همین امر باعث افزایش شانس موفقیت آنها می‌ شود. به منظور استفاده از ماشین حساب فیبوناچی ، شما باید مقادیر مورد نظر برای روندی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید (بالا ترین و پایین ترین قیمت) را در فرم مورد نظر در فیلد های سقف و کف وارد کنید تا محاسبات بطور خودکار انجام شود.

سری فیبوناچی و ماشین حساب فیبوناچی در اکسل

سری فیبوناچی و ماشین حساب فیبوناچی در اکسل

کد : MT2

فایل اکسل : 2 شیت (آموزش سری فیبوناچی + ماشین حساب فیبوناچی)

فایلI12: PDFصفحه 

 خواهید آموخت:

  • نحوه محاسبه سری فیبوناچی در اکسل به سه روش


مبلغ قابل پرداخت 60,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما